Monday 10 September 2012

Vykorts promenad


Så kvällen blev bättre än förväntat. Vi åt middag, som var bättre än förväntat och så gick vi tillbaks till rummet ett tag. Ritade klart en teckning, så den kommer upp snart. Sen gick vi ut för att posta vykort. Mitt vykort var till farfar. Men det kanske blir fler som skickas. (Är det någon av mina vänner som vill ha vykort?) I alla fall när vi kommer ut så träffar vi på en fransman som vi står och babblar med ett tag. Trevlig kille. Sen går vi och postar våra vykort och fortsätter och tar en liten kvälls promenad. Helt plötsligt hör jag mitt namn och så ser man ett bekant ansikte, från Sverige. Så då fastnade vi där ett tag och pratade med han och hans kompisar. Fick några tips och några nummer. Vi fortsatte våran kvälls promenad och hamnade till slut tillbaks på hostlet. Så nu sitter jag här i min säng och ska nog ta och översätta mitt cv. (Och när jag säger vi menar jag jag och Erika.)

3 comments:

  1. Vem var det ni träffade? Nyfiken mamma

    ReplyDelete
  2. Tänkte att det bara var en tidsfråga innan du skulle träffa Alfred! ;)

    ReplyDelete